Activitat 1

CACERA DEL TRESOR

1. Què aprendran amb aquesta activitat?
Amb aquesta cacera del tresor farem un passeig per Menorca per aprendre i descobrir les seves característiques. Per tal de respondre les preguntes, els alumnes hauran de servir-se dels recursos que els posarem a l'abast.

2. A qui va dirigida?
Aquesta cacera del tresor va dirigida als alumnes de cicle superior.

3. Desenvolupament de l’activitat
Per fer aquesta activitat és necessari haver visitat els diferents apartats del nostre bloc i s'ha d'accedir a la pestanya “Cacera de Menorca”. El treball es farà en parelles. Tota la informació que els alumnes hagin trobat, l'hauran d’escriure en un document word que guardaran amb el nom dels dos components del grup a la carpeta “Cacera de Menorca” que el mestre haurà creat prèviament. Si cerquen informació a altres recursos diferents als que els hem donat nosaltres, hauran de citar-los correctament en el mateix document word en un apartat anomenat “Bibliografia” si es tracta de llibres, diccionaris, etc. o "Webgrafia" si són pàgines web. Aquesta activitat està dissenyada amb la intenció que els infants treballin de forma autònoma, tot i això, el mestre farà de guia i els donarà el suport necessari.

4. Objectius
  • Aprendre a cercar, seleccionar i gestionar la informació disponible. 
  • Fer un ús eficaç de les noves tecnologies de la informació. 
  • Desenvolupar diferents competències: aprendre a aprendre; comunicativa, lingüística i audiovisual; d'autonomia i iniciativa personal i tractament de la informació i competència digital.
  • Potenciar la capacitat de trobar respostes, solucionar problemes i prendre decisions.
  • Treballar de manera cooperativa.
  • Aprofundir en la vida global i local del territori.
  • Conscienciar els alumnes de la importància del medi. 
  • Valorar la responsabilitat individual i col·lectiva en la consecució d'un futur sostenible. 
5. Avaluació
A l'hora d’avaluar el treball realitzat amb la "Cacera de Menorca” tindrem en compte: 
  • La qualitat i la claredat de la informació aportada pels alumnes.
  • Les respostes ben argumentades i documentades.
  • Qualsevol informació copiada d’Internet o d'altres suports serà considerada nul·la. Es valorarà la capacitat de síntesi de la informació amb les pròpies paraules.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada