1. Què aprendran amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat els alumnes aprofundiran en diferents aspectes de Menorca. A partir d'un vídeo del programa Quèquicom de TV3, respondran un qüestionari virtual que els farà més experts en la matèria. Després, organitzaran una escapada a l'illa per conèixer de més a prop tot allò que se'ls ha explicat.
2. A qui va dirigida?
Aquesta activitat va dirigida als alumnes de cicle mitjà i de cicle superior d'educació primària.
3. Desenvolupament de l'activitat
L'activitat constarà de dues parts:
PRIMERA PART
Primer de tot, els alumnes hauran de mirar i escoltar atentament el vídeo del programa Quèquicom de TV3 que presentem a continuació.
PRIMERA PART
Primer de tot, els alumnes hauran de mirar i escoltar atentament el vídeo del programa Quèquicom de TV3 que presentem a continuació.
En segon lloc, hauran de respondre el Test sobre Menorca que els hem preparat.
SEGONA PART
Com que després de fer totes les activitats proposades i de fer un passeig pel bloc, els alumnes ja tindran molta informació sobre Menorca, els proposarem que organitzin una estada a l'illa. Tindran dues opcions:
Es col·locaran per parelles o de tres en tres i hauran de pensar:
L'activitat l'hauran de fer a "Viatja a Menorca!", on els hem preparat un seguit d'instruccions a seguir. Un cop tinguin tot el viatge organitzat, hauran d'explicar-nos-el allà on diu "Comentaris" de cada apartat, especificant el nom de tots els membres del grup.
Finalment, ens explicaran què han après, què els ha agradat més i què menys i, si ho volen, ens faran propostes.
4. Objectius
Com que després de fer totes les activitats proposades i de fer un passeig pel bloc, els alumnes ja tindran molta informació sobre Menorca, els proposarem que organitzin una estada a l'illa. Tindran dues opcions:
- Viatjar a Menorca amb la família i ajudar-los a preparar una estada a l'illa d'un mínim de tres dies.
- Viatjar a Menorca amb la classe, d'excursió de final de curs. S'hauran d'imaginar que formen part de la comissió d'organització del viatge i hauran d'idear l'anada, la tornada i l'estada a Menorca durant un mínim de tres dies.
Es col·locaran per parelles o de tres en tres i hauran de pensar:
- Quan hi aniran?
- Com hi arribaran?
- Com es desplaçaran un cop siguin allà?
- On dormiran cada una de les nits?
- Què faran els tres dies?
L'activitat l'hauran de fer a "Viatja a Menorca!", on els hem preparat un seguit d'instruccions a seguir. Un cop tinguin tot el viatge organitzat, hauran d'explicar-nos-el allà on diu "Comentaris" de cada apartat, especificant el nom de tots els membres del grup.
Finalment, ens explicaran què han après, què els ha agradat més i què menys i, si ho volen, ens faran propostes.
4. Objectius
- Aprofundir en els aspectes més característics de l'illa de Menorca.
- Conscienciar els alumnes de la importància de conèixer i preservar el medi.
- Utilitzar les noves tecnologies de la informació com a eina d'aprenentatge.
- Valorar la responsabilitat individual i col·lectiva en la consecució d'un futur sostenible.
- Desenvolupar un treball crític i autònom.
- Desenvolupar les competències d'aprendre a aprendre, d'autonomia i iniciativa personal, de tractament de la informació i competència digital i la comunicativa, lingüística i audiovisual.
5. Avaluació
Per avaluar la primera part d'aquesta activitat, es tindran en compte el número d'encerts i el número d'intents a l'hora de fer el qüestionari virtual. Si es creu convenient, també es pot tenir present l'actitud a l'hora de fer el visionat del vídeo.
Per avaluar la segona part, es valorarà:
Per avaluar la segona part, es valorarà:
- La originalitat de la proposta.
- Que la proposta sigui aplicable a la realitat.
- Que s'hagin complert els objectius anteriorment citats.
- Que el treball final reflecteixi els coneixements apresos sobre l'illa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada