Activitat 4

QUÈQUICOM: MENORCA, UN MOSAIC DE BIODIVERSITAT

1. Què aprendran amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat els alumnes aprofundiran en diferents aspectes de Menorca. A partir d'un vídeo del programa Quèquicom de TV3, respondran un qüestionari virtual que els farà més experts en la matèria. Després, organitzaran una escapada a l'illa per conèixer de més a prop tot allò que se'ls ha explicat. 

2. A qui va dirigida?
Aquesta activitat va dirigida als alumnes de cicle mitjà i de cicle superior d'educació primària. 

3. Desenvolupament de l'activitat
L'activitat constarà de dues parts:

PRIMERA PART

Primer de tot, els alumnes hauran de mirar i escoltar atentament el vídeo del programa Quèquicom de TV3 que presentem a continuació. 


En segon lloc, hauran de respondre el Test sobre Menorca que els hem preparat.

SEGONA PART

Com que després de fer totes les activitats proposades i de fer un passeig pel bloc, els alumnes ja tindran molta informació sobre Menorca, els proposarem que organitzin una estada a l'illa. Tindran dues opcions:

  • Viatjar a Menorca amb la família i ajudar-los a preparar una estada a l'illa d'un mínim de tres dies.
  • Viatjar a Menorca amb la classe, d'excursió de final de curs. S'hauran d'imaginar que formen part de la comissió d'organització del viatge i hauran d'idear l'anada, la tornada i l'estada a Menorca durant un mínim de tres dies.

Es col·locaran per parelles o de tres en tres i hauran de pensar:
  • Quan hi aniran?
  • Com hi arribaran?
  • Com es desplaçaran un cop siguin allà?
  • On dormiran cada una de les nits?
  • Què faran els tres dies?

L'activitat l'hauran de fer a "Viatja a Menorca!", on els hem preparat un seguit d'instruccions a seguir. Un cop tinguin tot el viatge organitzat, hauran d'explicar-nos-el allà on diu "Comentaris" de cada apartat, especificant el nom de tots els membres del grup.

Finalment, ens explicaran què han après, què els ha agradat més i què menys i, si ho volen, ens faran propostes.

4. Objectius
  • Aprofundir en els aspectes més característics de l'illa de Menorca. 
  • Conscienciar els alumnes de la importància de conèixer i preservar el medi. 
  • Utilitzar les noves tecnologies de la informació com a eina d'aprenentatge. 
  • Valorar la responsabilitat individual i col·lectiva en la consecució d'un futur sostenible.
  • Desenvolupar un treball crític i autònom.  
  • Desenvolupar les competències d'aprendre a aprendred'autonomia i iniciativa personal,  de tractament de la informació i competència digital i la comunicativa, lingüística i audiovisual

5. Avaluació

Per avaluar la primera part d'aquesta activitat, es tindran en compte el número d'encerts i el número d'intents a l'hora de fer el qüestionari virtual. Si es creu convenient, també es pot tenir present l'actitud a l'hora de fer el visionat del vídeo.

Per avaluar la segona part, es valorarà:
  • La originalitat de la proposta. 
  • Que la proposta sigui aplicable a la realitat.
  • Que s'hagin complert els objectius anteriorment citats. 
  • Que el treball final reflecteixi els coneixements apresos sobre l'illa. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada