Activitat 2

CROQUIS DEL PAISATGE

1. Què aprendran amb aquesta activitat?
Amb aquesta activitat els alumnes aprendran a fer un croquis del paisatge menorquí a partir d'unes imatges que els proporcionarem. Hauran d'utilitzar un software d'edició i creació d'imatges disponible a través de la xarxa: el Sumo Paint

2. A qui va dirigida?
Aquesta activitat va dirigida als alumnes de cicle superior d'educació primària. 

3. Desenvolupament de l'activitat
L'activitat es desenvoluparà en tres fases.

La primera fase consistirà en escollir una de les imatges següents per fer el croquis:





A la segona fase, els alumnes hauran de mirar el vídeo tutorial creat per nosaltres. Els ha de servir d'exemple. 

Finalment, la tercera fase consistirà en la creació del croquis. Per fer-ho, hauran d'accedir a  l'enllaç http://www.sumopaint.com/app/. Caldrà que els alumnes tinguin en compte el següent:
  • El croquis és una representació de la realitat i, per tant, aquesta no pot ser falsejada.
  • S'han de respectar les proporcions reals i els diversos elements del paisatge. 
  • Cal seleccionar els elements principals que es representaran i prescindir dels detalls. 
  • Cal delimitar els diferents plans del paisatge (les capes del Sumo Paint seran molt útils per delimitar-los).
PER ACCEDIR A L'ACTIVITAT, PREMEU AQUÍ.

4. Objectius
  • Utilitzar un recurs de creació i edició d'imatges disponible a la xarxa de manera gratuïta. 
  • Elaborar un croquis per representar gràficament i analitzar de manera conceptual l'espai estudiat. 
  • Adquirir hàbits i destreses per a l'aprenentatge autònom.
  • Utilitzar la geografia com a eina per dominar un mètode que permeti als alumnes interpretar i localitzar elements importants del medi físic. 
  • Desenvolupar les competències de tractament de la informació i competència digitalen el coneixement i la interacció amb el món físic.

5. Avaluació
A l'hora d'avaluar el treball realitzat amb el croquis del paisatge tindrem en compte:
  • L'elaboració correcta de la forma del croquis. 
  • La selecció adient dels elements principals del paisatge. 
  • La interpretació correcta de la realitat. 
  • El bon ús del Sumo Paint i les seves eines (treball per capes, utilització de diferents recursos, efectes i filtres sobres les capes, etc.). 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada